Již delší dobu se jaderná elektrárna Dukovany potýká s nedostatkem parkovacích míst. Provozovatel elektrárny skupina ČEZ si proto nechal vypracovat dopravní plán od spolku Regio 2020. Spolek svůj návrh části dopravního plánu představil v Jihlavě na semináři nazvaném Alternativní pohony dopravních prostředků v kraji Vysočina.

„Denně zaparkuje u elektrárny 1.200 vozidel. I tak je to množství obrovské, protože legálních parkovacích stání kolem elektrárny je jen okolo tisícovky,“ přiblížil předseda spolku Regio 2020 a vedoucí třebíčského odboru dopravy Aleš Kratina. Doplnil, že stát navrhuje výstavbu pátého bloku elektrárny, což bude mít za následek spíše zvyšování než snižování zaměstnanců Dukovan. Jako jedno z řešení Regio 2020 navrhlo dopravu za pomoci elektrokol. Pro zaměstnance jaderné elektrárny chtějí zřídit jejich půjčovny.
„Startovací sestava počítá se 40 elektrokoly. Strop pro prvotní registraci je 80 uživatelů. Pilotní provoz jak je plánovaný by měl být zahájený v březnu 2020,“ vysvětlil Kratina. Za využívání sdílených elektrokol navrhují roční poplatek ve výši 365 korun. Kratina však připustil, že elektrárna nemá k dispozici infrastrukturu pro cyklisty. Proto by se půjčovna týkala především zaměstnanců, kteří žijí v Dukovanech nebo v blízkém okolí. „Což jsou Rouchovany, Dukovany, Slavětice. Podle dat, co nám poskytla elektrárna, tam bydlí více než 50 zaměstnanců,“ doplnil předseda Regio 2020. Podotkl, že elektrárna pro kola poskytne úložiště a měla by zajistit také systém jejich dobíjení. Regio 2020 kvůli tomu provedlo mezi zaměstnanci elektrárny i za pomoci sociálních sítí výzkum. Na sociálních sítích se někteří respondenti k novému záměru vyjádřili skepsi.
Celý článek najdete v Jihlavských listech ze dne 21. listopadu 2019
Zdroj: Jihlavské listy, Autor: Pavel Bajer