Pondělí, 26 října
Shadow

Velká Británie odeslala jaderný odpad do Japonska a Švýcarska

Velká Británie dokončila pátý ze série transportů vitrifikovaného vysoce radioaktivního odpadu do Japonska.

Pacific-Grebe-at-sea2-554x300
Transportní loď Pacific Grebe (zdroj: Pacific-Grebe)

Společnost Sellafield Ltd oznámila, že dne 16. září do přístavu Mutsu-Ogawara dorazilo na palubě specializovaného plavidla Pacific Grebe pět transportních kontejnerů se 124 nádobami vysoce radioaktivního odpadu. Nádoby s radioaktivním odpadem vyrazily z lokality Sellafield v panství Cumbria po železnici do přístavního města Barrow-in-Furness, kde byly naloženy na loď Pacific Grebe. Poté, co Pacific Grebe doplula do Japonska, byly nádoby vyloženy a po silnici přepraveny do skladiště jaderného odpadu Rokkasho, které vlastní japonská společnost Japan Nuclear Fuel Ltd, v severovýchodní prefektuře Aomori.

Společnost Sellafield Ltd dodala: „Od roku 1995 se celkově jedná již o 17. transport jaderného odpadu z Evropy do Japonska. Každý transportní kontejner podstoupí před tím, než jsou z něho vyjmuty nádoby s radioaktivním odpadem, sérii testů. Poté se zkontrolují samotné nádoby s jaderným odpadem a následně jsou umístěny do úložiště.“ Plavidlo Pacific Grebe je součástí flotily lodí provozovaných britskou společností Pacific Nuclear Transport Limited, která je ve vlastnictví společnosti International Nuclear Services (INS), jenž je dceřinou společností britského regulačního úřadu. Regulační úřad ve společnosti International Nuclear Services (INS) drží řídící podíl o velikosti 62,5 %, dalších 12,5 % vlastní francouzská společnost Areva a zbývající podíl drží konsorcium japonských jaderných společností včetně firmy Kepco.

V září také proběhl transport vitrifikovaného jaderného odpadu z Velké Británie do Švýcarska, uvedla společnost Areva. Z Velké Británie do Francie byl jaderný odpad dopraven po moři, z Francie do Švýcarska pak po souši. Transport sestávající se ze tří kontejnerů, přičemž v každém z nich se nacházelo 28 nádob s vitrifikovaným jaderným odpadem, vyplul z Britského přístavu Barrow-in-Furness do francouzského přístavu Cherbourg. Za lodní přepravu byla zodpovědná společnost INS, zatímco společnost Areva TN, dceřiná firma pro obchodní jadernou logistiku společnosti Areva, dohlížela na řízení pozemní přepravy kontejnerů ve Francii.

Zdroj: Nuclear Engineering International

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Tato stránka používá Akismet k omezení spamu. Podívejte se, jak vaše data z komentářů zpracováváme..