V petrohradských loděnicích Baltického závodu probíhá od listopadu 2013 stavba prvního ledoborce nové generace. Je znám pod označeními LK-60 a projekt 22220, ponese název Arktika podle první třídy jaderných ledoborců. Na dvou fotografiích z loděnice si lépe představíte, jak taková stavba probíhá a v jaké fázi je.

Ruská flotila jaderných ledoborců čítá čtyři skupiny plavidel: první ledoborec Lenin, třídu Arktika pro provoz na moři, třídu Tajmyr pro provoz v mělkých zálivech a v korytech řek a kontejnerovou nákladní loď Sevmorpuť. Některá z plavidel třídy Arktika již dosloužila a během dalších deset let bude z provozu vyřazena většina zbývajících. Logicky tedy nadešla otázka, čím je nahradit. Tuto úlohu má splnit nová třída jaderných ledoborců, známá pod zkratkou LK-60, kterou můžeme rozšifrovat jako ledoborec o výkonu 60 MW (ledokol je ruský výraz pro ledoborec, odtud písmena LK).
Celkem mají vzniknout tři plavidla nové třídy, přičemž poslední z nich bude uvedeno do provozu v roce 2020. První z nich je ve výstavbě, bude mít název Arktika a zahájí provoz v roce 2017. Svými specifikacemi bude kombinovat třídy Arktika i Tajmyr, neboť bude vybaven rozměrnými nádržemi pro načerpání mořské vody. Na volném moři budou tyto nádrže naplněny, což zatíží trup a zvýší setrvačnost lodi – tím získá vyšší výkon a bude prolamovat silnější led. V mělkých oblastech nádrže vypustí a vynoří se – díky tomu neuvízne, ale výkon pohonné sestavy bude o něco nižší. Stále ale bude výkonem převyšovat stávající ledoborce.
K napájení lodních systémů bude použita dvojice nových reaktorů typu RITM-200, který je kompaktnější než jeho předchůdce a má vyšší tepelný výkon. K jeho přednostem bude také patřit delší interval mezi výměnami paliva a jeho lepší využití.
