Středa, 30 září
Shadow

Severní námořní cestu začnou brázdit obří tankery

Pohled na tanker Baltika, kterak si s ledoborci razí cestu nehostinnými severními vodami. První pokus se zdařil, druhý taktéž, nyní přicházejí na řadu mezinárodní obchodní cesty.

Úspěch experimentální cesty tankeru Baltika, první velké (100 tis. tun nákladu) nákladní lodi, která letos v léta zvládla cestu přes Arktiku z Murmansku do Číny v doprovodu atomových ledoborců, inspiroval ruské námořnictvo k další expanzi do severních vod. Ruská námořní správa plánuje vyslat na tuto trasu tankery s nákladem více než 150 tis. tun.

Jako první se k ruským projektům připojily severské země, po letní cestě do Šanghaje doprovodily atomové ledoborce Atomflotu dánskou loď s nákladem železné rudy z norského Kirkenesu, překvapivě take do Číny. Nyní se v Murmansku na místní pobočce Atomflotu s Rusy sešli představitelé norského námořnictva: majitelé nákladních lodí a správci přístavů, aby projednali možnost zvýšení nákladního proudu do Číny právě prostřednictvím SNC.

«Zatím je ještě brzy mluvit o tom, jak se bude vyvíjet dopravní průtok na Severní námořní cestě, ale jisté obrysy už jsou vidět», okomentoval situaci Vladimír Blinov, zástupce ředitele tiskového oddělení Atomflotu. «Plánujeme zorganizovat dvě cesty lodí s 75 tis. tun nákladu železné rudy z Kirkenesu a tři cesty podobných plavidel z Murmansku do Číny. Také jsme dohodli tři cesty 150tisícových ruských tankerů v doprovodu atomových ledoborců.»

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Tato stránka používá Akismet k omezení spamu. Podívejte se, jak vaše data z komentářů zpracováváme..