Úterý, Leden 28

energetické Třebíčsko: Jednání o obchvatu Ivančic a Jamolic

Ve čtvrtek 7. listopadu se v Ivančicích uskutečnila schůzka se zástupci společnosti Elektrárna Dukovany II, hejtmanem Bohumilem Šimkem, Energetickým Třebíčskem a vedením města Ivančice na téma řešení dopravy při výstavbě nového jaderného zdroje v Dukovanech. Ivančice a další obce na trase silnice II/394 a II/152 upozorňují, že už dnes je intenzita dopravy přes jejich území nadměrná.

Jednání o obchvatu Ivančic a Jamolic (Zdroj: energeticketrebicsko.cz)

Nadrozměrné komponenty pojedou převážně přes Vysočinu

Při nové výstavbě budou potřeba díly, které jsou rozměrově větší i hmotnější a jsou označeny jako nadrozměrné těžké komponenty. Přestože budoucí stavbaři předpokládají, že v případě elektrárny Dukovany půjde o řádově jednotky těžkých nákladů, bylo potřeba najít vhodný způsob jejich dopravy. Posuzovaly se různé možnosti transportu. Podle odborníků je nejlepší variantou kombinovaná doprava po řece a po silnicích. Z Hamburku se do České republiky dostanou nadrozměrné komponenty po Labi. V Týnci nad Labem se přeloží a do Dukovan se dostanou po silnicích.  Nepředpokládá se tedy trasa vedoucí přes Jihomoravský kraj.

Na stavbu se bude dopravovat materiál i pracovníci

Na staveniště však bude zapotřebí vozit stavební materiál, stroje a také pracovníky. Nejvyšší nárůst zatížení silniční sítě v době výstavby se očekává v blízkosti silnice II/152 a to z obou směrů, tedy jak od Třebíče, tak od Ivančic. Na této trase se očekává nárůst dopravy do maximálně 650 těžkých vozidel a do maximálně 1 850 osobních vozidel denně. Počítá se s tím, že stavební materiál bude pocházet hlavně z blízkého okolí. Nicméně zástupci společnosti Elektrárna Dukovany II, která je investorem nových jaderných bloků, upozorňují, že tyto konkrétní trasy návozu materiálu bude řešit vybraný dodavatel. Proces výběru dodavatele začne v roce 2021.  „Součástí zadávací dokumentace bude požadavek, aby uchazeči předložili své plány o dopravě a zajištění stavebního materiálu a také zde bude požadavek na využití železniční dopravy, která odlehčí silnicím,“ ujišťuje generální ředitel společnosti Elektrárna Dukovany II Petr Závodský.

Dopravní situaci v Ivančicích by měl řešit stát

Aktuální měření a výsledky ukazují, že v současné době jsou Ivančice zatíženy nadměrnou dopravou a hlukové limity jsou překračovány. Zatížené komunikace jsou silnice II. třídy a spadají tak pod správu Jihomoravského kraje. Hlavní roli tak zde sehraje vedle kraje také stát. „Výstavba nového jaderného zdroje je vládní rozhodnutí, proto také stát musí záležitosti v této oblasti řešit zodpovědně. Je na místě začít připravovat obchvat Ivančic a Jamolic,“ míní předseda Energetického Třebíčska Vítězslav Jonáš. Nová dopravní opatření odlehčí současné situaci a pomůžou v období výstavby, které by mělo trvat zhruba sedm let. Potom budou nové opatření sloužit především lidem v regionu, proto řešení dopravní situace v Ivančicích musí být financované státem.

Celý článek najdete zde.

Zdroj: energeticketrebicsko.cz

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Tato stránka používá Akismet k omezení spamu. Podívejte se, jak vaše data z komentářů zpracováváme..