Pátek, Duben 26

Výměna parogenerátoru na 5. bloku elektrárny Gravelines

Jeden ze tří nových parogenerátorů dorazil do přístavu Dunkerque na severu Francie. Parogenerátor bude nainstalován na pátý blok blízké jaderné elektrárny Gravelines. Výměna původní komponenty byla pozdržena od roku 2016 po zjištění nesouladů v protokolech o výrobě.

Parogenerátor, který dorazil do přístavu v Dunkerque (Zdroj: EDF)

Parogenerátory jsou používány v tlakovodních jaderných reaktorech. Zajišťují funkci výměny tepla mezi vodou kolující v primárním reaktorovém okruhu a vodou v sekundárním okruhu, který dodává páru na turbíny. Klenutá spodní hlava parogenerátoru je částí primárního okruhu, a tak má významnou roli při zajišťování jadrné bezpečnosti a dostupnosti chladicí vody v každém okamžiku.

Společnost EDF původně plánovala výměnu všech 3 parogenerátorů v elektrárně Gravelines během jejich 10leté inspekce, která začala v dubnu 2016. Desetiletá inspekce zahrnuje komplexní testy, které umožní mnoho údržbářských činností, překládku paliva a zajištění bezpečnostního hodnocení.

Jakmile byly parogenerátory určené k výměně dodány z výrobního zařízení Le Creusot, byly zjištěny nesrovnalosti ve výrobních záznamech. Ty byly zjištěny ještě před samotnou montáží. Výrobní závod Le Creusot patří společnosti Areva. Výměna komponent tak byla posunuta o rok. Původně se plánovalo spuštění reaktoru na konci června 2017, poté, co společnost EDF opravila trubičky v parogenerátorech. Celkem bylo zalepeno 1800 netěsných trubiček. Francouzský dozorný orgán, Autorité de Sûreté Nucléaire, informoval, že zaslepení trubiček je dostatečně silné a spolehlivé. Ten garantoval těsnost primárního okruhu a splnění standardů pro spuštění elektrárny.

Společnost EDF nyní dováží nové parogenerátory pro pátý blok jaderné elektrárny Gravelines, jeden z nich dorazil do přístavu Dunkerque 13. března. Společnost sdělila, že nové komponenty budou instalovány během nadcházející odstávky.

Všech šest bloků o výkonu 900 MW elektrických v elektrárně Gravelines bylo uvedeno do provozu mezi léty 1980 a 1984.

Zdroj: WNN

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Tato stránka používá Akismet k omezení spamu. Podívejte se, jak vaše data z komentářů zpracováváme..